Η Black Friday (29 Νοεμβρίου 2024) και η Cyber Monday (2 Δεκεμβρίου 2024) είναι από τις πιο πολυαναμενόμενες εκπτωτικές ημέρες του χρόνου. Κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών, οι καταναλωτές έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές, ενώ οι επιχειρήσεις προετοιμάζονται για αυξημένη κίνηση στα καταστήματα και τις ιστοσελίδες τους.

Φέτος, ωστόσο, οι καταναλωτικές αποφάσεις επηρεάζονται από την οικονομική αβεβαιότητα και τον πληθωρισμό, που έχουν κάνει τους Έλληνες πιο προσεκτικούς στις αγορές τους. Πολλοί καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα στην τιμή, κάνοντας προσεκτικές επιλογές και περιορίζοντας τα έξοδα σε βασικά προϊόντα.

1. Καταναλωτικές Τάσεις και Συμπεριφορές

Σύμφωνα με έρευνα της EY, το 50% των ερωτηθέντων Ελλήνων σκοπεύει να εκμεταλλευτεί τις εκπτώσεις της Black Friday και της Cyber Monday. Παρά τους περιορισμούς της εποχής, πολλοί περιμένουν να βρουν ευκαιρίες για προϊόντα που ίσως κανονικά δεν θα αγόραζαν.

Διαφορές ανά ηλικία: Οι νέοι ηλικίας 18-29 ετών είναι οι πιο πρόθυμοι να αγοράσουν κατά την περίοδο των εκπτώσεων, με το 65% να δηλώνει ενδιαφέρον. Αυτό οφείλεται κυρίως στις ανάγκες τους για τεχνολογία, ρούχα και άλλα προϊόντα που ταιριάζουν στον τρόπο ζωής τους. Στην ίδια γραμμή, αλλά με λιγότερο έντονο ενδιαφέρον, ακολουθεί η ηλικιακή ομάδα 40-49 ετών, με το 54% να σκοπεύει να ψωνίσει, εστιάζοντας κυρίως σε προϊόντα για την οικογένεια και το σπίτι.

2. Προτίμηση για Αγορές από Οικογένειες με Παιδιά

Οι οικογένειες με ανήλικα παιδιά εμφανίζουν μεγαλύτερη διάθεση για αγορές κατά την περίοδο της Black Friday και της Cyber Monday. Το 60% αυτών των οικογενειών σχεδιάζει να επωφεληθεί από τις εκπτώσεις για να καλύψει ανάγκες τόσο της καθημερινότητας όσο και των παιδιών τους. Προϊόντα όπως ρούχα, παιχνίδια, είδη τεχνολογίας και οικιακά είδη είναι συνήθως στις αγοραστικές τους προτεραιότητες, καθώς οι εκπτώσεις τους δίνουν την ευκαιρία να κάνουν οικονομία σε βασικά και απαραίτητα είδη για την οικογένεια.

3. Αναβλητικότητα Αγορών μέχρι τις Εκπτώσεις

Ένα μεγάλο ποσοστό καταναλωτών, περίπου το 79%, επιλέγει να καθυστερήσει ορισμένες αγορές έως ότου ξεκινήσουν οι εκπτώσεις της Black Friday και της Cyber Monday. Αυτή η τακτική τους επιτρέπει να αναζητήσουν τις καλύτερες προσφορές και να εξοικονομήσουν χρήματα. Ως αποτέλεσμα, οι επιχειρήσεις παρατηρούν αυξημένη ζήτηση κατά την εκπτωτική περίοδο, με τους καταναλωτές να περιμένουν να βρουν εκπτώσεις σε προϊόντα που χρειάζονται ή επιθυμούν, κάνοντας αυτήν την περίοδο ιδιαίτερα σημαντική για τις πωλήσεις τους.

4. Επιφυλάξεις Καταναλωτών και Εμπορική Στρατηγική

Η οικονομική αβεβαιότητα και οι υψηλές τιμές κάνουν φέτος τους καταναλωτές πιο προσεκτικούς στις αγορές τους. Πολλοί περιορίζουν τα έξοδά τους σε βασικά προϊόντα και αναζητούν τις καλύτερες δυνατές προσφορές, δίνοντας προτεραιότητα σε προϊόντα που συνδυάζουν ποιότητα και προσιτή τιμή.

Για να ανταποκριθούν σε αυτές τις απαιτήσεις, οι επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν στρατηγικές προσωποποιημένων προσφορών και ευέλικτων τιμών. Για περισσότερες ιδέες και πρακτικές συμβουλές, οι επιχειρήσεις μπορούν να ανατρέξουν στο άρθρο “Επιτυχημένο Μάρκετινγκ την Εορταστική Περίοδο: Στρατηγικές για Black Friday & Χριστούγεννα” που προσφέρει χρήσιμες κατευθύνσεις για την ανάπτυξη αποτελεσματικών προωθητικών ενεργειών κατά την περίοδο των εκπτώσεων.

5. Συμπέρασμα

Η περίοδος των εκπτώσεων της Black Friday και της Cyber Monday αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για τις επιχειρήσεις, καθώς οι καταναλωτές έχουν ήδη αναβάλει τις αγορές τους και περιμένουν αυτές τις ημέρες για να βρουν τις καλύτερες προσφορές. Με αυτή τη στάση, οι πελάτες είναι πιο έτοιμοι να προχωρήσουν σε αγορές, αρκεί να βρουν αξιόλογες εκπτώσεις και προϊόντα που καλύπτουν τις ανάγκες τους. Οι επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν αυτή την προσμονή με στοχευμένες εκπτώσεις και προσφορές, ανταποκρινόμενες έτσι στις προσδοκίες των καταναλωτών και ενισχύοντας τις πωλήσεις τους σε μια ανταγωνιστική εποχή.

Πηγή: ΕΥ