Το email είναι ένα από τα βασικότερα εργαλεία marketing για κάθε κλάδο και επιχείρηση, μικρή ή μεγάλη. Πως μπορούμε όμως να πετύχουμε καλύτερα αποτελέσματα και να αυξήσουμε την απόδοση της καμπάνιας μας; Πότε είναι η καλύτερη στιγμή να στείλεις τα email που θες στη λίστα σου; Και πόσο συχνά πρέπει να τα στέλνεις; Έχει σημασία η ώρα και η μέρα αποστολής για την απόδοση του newsletter σου;

Κάθε χρόνο οι μεγαλύτερες υπηρεσίες μαζικής αποστολής email (newsletter) αναλύουν δισεκατομμύρια email και μας δίνουν τα αποτελέσματα τους, κάποια από τα οποία θα δούμε και εμείς παρακάτω. Συγκεκριμένα θα αναλύσουμε τα στοιχεία που μας δίνουν οι δημοφιλείς υπηρεσίες Campaign Monitor και GetResponse.

Σημείωση: Μπορείς να συγκρίνεις την απόδοση του δικού σου newsletter με τον μέσο όρο του κλάδου σου, για να δεις αν πρέπει να διορθώσεις κάτι στην στρατηγική σου.

Μέσος όρος αποτελεσμάτων ανά κλάδο

  • Μέσος όρος ανοίγματος email: 18.0%
  • Μέσος όρος του click-through (CTR): 2.6%
  • Μέσος όρος click-to-open (CTOR): 14.1%
  • Μέσος όρος απεγγραφών: 0.1%

Click-through rate (CTR): Το ποσοστό των παραληπτών που πάτησαν τουλάχιστον ένα από τα link του newsletter σου.
Click-to-open rate (CTOR): Σύγκριση του αριθμού μοναδικών κλίκ με τον αριθμό μοναδικών ανοιγμάτων.

Μέσος όρος αποτελεσμάτων ανά ημέρα αποστολής

Σε γενικές γραμμές βλέπουμε από τα αποτελέσματα ότι δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές ανά ημέρα αποστολής, με την Παρασκευή όμως να υπερέχει έστω και για λίγο. Το Σάββατο φαίνεται να μην το προτιμούν οι παραλήπτες για να ανοίγουν email αν και το ποσοστό διαφοράς από τις άλλες μέρες είναι ελάχιστο.

Συγκεκριμένα:

  • Μέρα με το υψηλότερο ποσοστό ανοίγματος: Παρασκευή (18.9%)
  • Μέρα με το υψηλότερο ποσοστό κλικ: Παρασκευή (2.7%)
  • Μέρες με την μεγαλύτερη αναλογία κλικ/άνοιγμα: Τετάρτη και Παρασκευή (14.4%)
  • Το ποσοστό απεγγραφών ήταν ουσιαστικά το ίδιο για όλες τις ημέρες της εβδομάδας. (0.1%)

Μέσος όρος αποτελεσμάτων ανά ώρα αποστολής

Ωραία, βρήκαμε την ημέρα που θα στείλεις το newsletter σου. Τι γίνεται όμως με την ώρα; Βλέποντας τα παρακάτω αποτελέσματα ανακαλύπτουμε ότι η απάντηση δεν είναι και τόσο ξεκάθαρη.

Κρίνοντας από τον παραπάνω πίνακα βλέπουμε ότι φαινομενικά, οι ώρες που δίνουν τα καλύτερα αποτελέσματα είναι οι πολύ πρωινές (3πμ-4πμ), με το Open Rate (πράσινο) και CTOR (μωβ) να είναι τα υψηλότερα της ημέρας.

Θα πρέπει όμως να έχουμε υπόψιν μας ότι το δείγμα των email των συγκεκριμένων ωρών είναι πολύ μικρότερο σε σχέση με τις υπόλοιπες ώρες και αυτό είναι πολύ πιθανό να επηρεάζει τα αποτελέσματα.

Τι πρέπει να κάνεις λοιπόν σε αυτή την περίπτωση; Απλά στείλε τα newsletter σου όπως συνήθως και δες ποιές ώρες είναι οι καλύτερες για την δική σου περίπτωση.

Επίσης να θυμάσαι ότι το 22% των email ανοίγονται μέσα στην πρώτη ώρα από την στιγμή της αποστολής, με το ποσοστό αυτό να πέφτει με κάθε ώρα που περνάει.

Συχνότητα αποστολής

Τι γίνεται με την συχνότητα αποστολής μιας email καμπάνιας; Πόσο συχνά πρέπει να βλέπουν τα email σου στην λίστα τους οι παραλήπτες σου; Στέλνοντας πολλά email σε μικρά χρονικά διαστήματα, κινδυνεύεις να “κάψεις” τη λίστα σου και να ενοχλήσεις του παραλήπτες οι οποίοι είτε θα απεγγραφούν είτε απλά δεν θα δίνουν πια σημασία στα email σου.

Αν όμως στέλνεις πολύ σπάνια email τότε δεν θα δημιουργήσεις μια καλή σχέση με τους παραλήπτες πολλοί από τους οποίους δεν θα θυμούνται καν ότι έκαναν κάποτε εγγραφή στη λίστα σου.

Η συχνότητα που θα επιλέξεις εξαρτάται από το μέγεθος των email σου, από την αφοσίωση των παραληπτών στη λίστα σου και από την ικανότητά σου να δημιουργείς συχνά ποιοτικό υλικό. Στον παραπάνω πίνακα βλέπουμε ότι τα καλύτερα αποτελέσματα τα φέρνει το 1 email ανά εβδομάδα.

Κάποιοι έχουν επιτυχία στέλνοντας email συχνά και άλλοι στέλνοντας σπάνια. Αυτό εξαρτάται κυρίως από εσένα και από τη λίστα σου, παρά από ένα συγκεκριμένο κανόνα.

Το πότε και πόσο συχνά θα στέλνεις τα email σου, είναι αυτό που πρέπει να σκεφτείς πριν καν φτιάξεις τη λίστα σου. Μείνε πιστός στις επιλογές σου, ώστε η λίστα σου να συνηθίσει να λαμβάνει το περιεχόμενό σου συγκεκριμένη ώρα και μέρα.

Γενικές συμβουλές

Στέλνεις σε επαγγελματίες; Τα σαββατοκύριακα, οι περισσότεροι επαγγελματίες δεν ελέγχουν τα email τους, ή τα ελέγχουν και δίνουν βάση μόνο στα σημαντικά. Άλλωστε, είναι ημέρες ξεκούρασης!

Τις Παρασκευές, περιμένουν με ανυπομονησία το Σαββατοκύριακο, και τις Δευτέρες, απλά ετοιμάζονται να μπουν στο ρυθμό της δουλείας. Οπότε σου προτείνουμε να επιλέξεις τις Τρίτες, Τετάρτες και Πέμπτες.

Απο την άλλη, άμα τα email σου στοχεύουν σε μη επαγγελματίες, τότε τα Σαββατοκύριακα ίσως είναι πιο δύσκολο να ανοίξουν τα email τους γιατί μπορεί να έχουν βγει με φίλους ή να ασχολούνται με κάτι πιο διασκεδαστικό.

Αν πρόκειται για διαφημιστικό email, τότε έχει παρατηρηθεί, ότι οι Κυριακές λειτουργούν καλύτερα. Ο κόσμος γενικά περνάει το Σάββατο κάνοντας εξωτερικές δραστηριότητες και την Κυριακή ξεκουράζεται χαζεύοντας στο Internet. Έτσι είναι πιο πιθανό να παρατηρήσει και να ενδιαφερθεί για μια διαφήμιση που θα δει.

Μια άλλη συμβουλή είναι να προγραμματίσεις να στέλνεις τα διαφημιστικά email 1-2 μέρες μετά τις πληρωμές των μισθών, την 1η και 15η ημέρα του μήνα. Αυτές τις μέρες, ο κόσμος έχει περισσότερα χρήματα στην άκρη και μπορεί να του είναι πιο εύκολο να αγοράσει το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρεις. Στις 15, 16 και 17 του μήνα ο κόσμος πληρώνεται χωρίς να έχει ακόμα στο μυαλό του τις πληρωμές των λογαριασμών και των ενοικίων που συνήθως γίνονται μετά τη πρώτη πληρωμή του μήνα.

Θέλεις να ετοιμάσεις και εσύ την επόμενη email καμπάνια σου;

Επικοινώνησε μαζί μας στο 24210.28819 ή συμπλήρωσε την φόρμα επικοινωνίας πατώντας εδώ. Ας δούμε μαζί τι μπορούμε να κάνουμε για την επιχείρησή σου!