Το domain name είναι ένα από τα σημαντικότερα μέρη της online παρουσίας της επιχείρησής σας. Μέσω αυτού, οι χρήστες του διαδικτύου μπορούν να βρουν και να επισκεφτούν την ιστοσελίδα σας, γι αυτό η σωστή επιλογή domain name παίζει πολύ μεγάλο ρόλο για το μέλλον της επιχείρησής σας στο internet.
Σε αυτό το άρθρο θα δούμε κάποια βασικά στοιχεία που πρέπει να προσέξετε όταν επιλέγετε ένα domain name.
- Το όνομα της επιχείρησής σας (Brand name)
- Την κατάληξη του domain (πχ .gr, .com)
- Το μέγεθος του domain name
- Την ορθογραφία ή γενικά τον τρόπο γραφής
1. Το όνομα της επιχείρησής σας (Brand name)
Σίγουρα η πρώτη επιλογή που σας έρχεται στο μυαλό και πολλές φορές και η καλύτερη είναι το όνομα της επιχείρησής σας. Έτσι υπάρχοντες ή εν δυνάμει πελάτες σας βρίσκουν εύκολα και γρήγορα είτε γράφοντας απευθείας το domain σας είτε μέσω του Google search.
Σε πολλές περιπτώσεις όμως μπορεί να ανακαλύψετε ότι το όνομα που θέλετε να κατοχυρώσετε χρησιμοποιείται ήδη από άλλη ιστοσελίδα. Τότε μπορείτε να δοκιμάσετε να προσθέσετε μια λέξη που περιγράφει τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας (π.χ. hotel), να χρησιμοποιήσετε την περιοχή όπου δραστηριοποιείστε (π.χ. athens) κ.α.
2. Την κατάληξη του domain (πχ .gr, .com)
Η δημοφιλέστερη κατάληξη domain στην Ελλάδα είναι φυσικά το .gr και από την στιγμή που θέλετε να απευθυνθείτε στο Ελληνικό κοινό τότε είναι η σωστή επιλογή.
Αν το επιτρέπει ο προυπολογισμός σας τότε καλό θα ήταν να κατοχυρώσετε το domain σας και με άλλες καταλήξεις.
Έτσι αποφεύγετε τα παρακάτω:
α) Να κατοχυρώσει το domain κάποιος κακόβουλος πουλόντας απομιμήσεις των προϊόντων/υπηρεσιών σας.
β) Να το κατοχυρώσει κάποιος θέλοντας μελλοντικά να σας το μεταπουλήσει με μεγαλύτερο κόστος.
γ) Να μπερδεύονται οι πελάτες σας και να καταλήγουν σε άλλη ιστοσελίδα.
3. Το μέγεθος του domain name
Καλό είναι το domain σας να είναι όσο πιο μικρό και εύκολο να προφερθεί γίνεται. Ένα παράδειγμα που μου αρέσει να δίνω στους πελάτες μου είναι αυτό της ραδιοφωνικής διαφήμισης. Φανταστείτε λοιπόν το ραδιοφωνικό σας σποτ που λογικά θα αναφέρει και την ιστοσελίδα σας. Πως θα ακουστεί στους ακροατές; Θα καταλάβουν εύκολα πως γράφεται;
4. Την ορθογραφία ή γενικά τον τρόπο γραφής
Αυτή η συμβουλή σχετίζεται άμεσα με την προηγούμενη. Ειδικά η μετατροπή των Ελληνικών γραμμάτων σε λατινικά πολλές φορές προκαλεί λάθη. Καλό θα ήταν η μετατροπή να γίνεται με τον πιο συνηθισμένο και απλό τρόπο. Μην πειραματιστείτε με διαφορετικούς τρόπους γραφής μιας λέξης απλώς επειδή ο συνηθισμένος τρόπος έχει ήδη καταχωρηθεί από άλλον. Αυτό θα οδηγήσει σε λάθη που θα αυξήσουν την πιθανότητα οι επισκέπτες σας να καταλήξουν απογοητευμένοι και να επιλέξουν άλλη ιστοσελίδα.
Από το 2005 το μητρώο κατοχύρωσης ονομάτων .gr ανακοίνωσε ότι οι χρήστες θα μπορούν να κατοχυρώνουν ονόματα χώρου με ελληνικούς χαρακτήρες κάτι που όμως δεν είχε την ανταπόκριση που περίμεναν, με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις ακόμη να προτιμούν domains με λατινικούς χαρακτήρες.
Έχετε την δυνατότητα να καταχωρήσετε περισσότερα του ενός domain names που θα οδηγούν όλα στην ιστοσελίδα σας. Ένα σύνηθες παράδειγμα είναι η κατοχύρωση ενός domain με παύλες (-) ανάμεσα στις λέξεις και ενός χωρίς.
Δείτε αν το Domain που σας ενδιαφέρει είναι διαθέσιμο και μάθετε περισσότερα για τα Ονόματα Χώρου.