Σε όλους μας έχει τύχει να στέλνουμε ένα (ή περισσότερα) email και μετά από λίγο να βλέπουμε ότι το email μας δεν παραδόθηκε ποτέ. Αυτό το λέμε αναπήδηση email (email bounce) και συνήθως μπορεί να εξηγηθεί και να διορθώθει.
Τα email bounces τα συναντάμε συχνότερα κατά τις μαζικές αποστολές email (π.χ. newsletter) μιας και ο αριθμός των παραληπτών είναι μεγαλύτερος και τα σφάλματα πιο πιθανά.
Υπάρχουν πολλοί τύποι αναπηδήσεων email που είναι πιθανό να βλέπετε στις αναφορές των newsletter σας. Οι αναπηδήσεις αυτές (bounces) χωρίζονται σε 2 βασικές κατηγορίες, τα soft και hard bounces.
Σε περίπτωση που κάποιο από τα email που στείλατε επιστρέψει ως soft bounce τότε η συγκεκριμένη διεύθυνση email δεν θα αφαιρεθεί από τις μελλοντικές σας αποστολές. Αν όμως επιστρέψει ως hard bounce το πρόβλημα θα θεωρηθεί μόνιμο και η διεύθυνση θα αφαιρεθεί από τις μελλοντικές σας αποστολές.
Σε γενικές γραμμές οι κατηγορίες bounce email είναι οι παρακάτω:
Bounce — but no email address returned
Ο διακομιστής αλληλογραφίας του παραλήπτη επέστρεψε το newsletter σας, αλλά δεν ανέφερε ποια ηλεκτρονική διεύθυνση έκανε το bounce. Το σύστημα μας θα προσδιορίσει τον παραλήπτη με βάση το περιεχόμενο του bounce.
Challenge response (soft bounce)
Ο παραλήπτης έχει εγκαταστήσει λογισμικό κατά της ανεπιθύμητης αλληλογραφίας, το οποίο αποδέχεται μόνο μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από εξουσιοδοτημένους αποστολείς που έχει ο ίδιος ορίσει. Εάν το λογισμικό δεν γνωρίζει τον αποστολέα, επιστρέφει ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ονομάζεται challenge email και ζητά μια συγκεκριμένη ενέργεια πριν από την τελική αποστολή του αρχικού μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στον χρήστη.
DNS failure (soft bounce)
Ο διακομιστής email του παραλήπτη δεν μπορεί προς το παρόν να παραδώσει το email σας εξαιτίας προβλημάτων DNS από μεριάς του. Αυτό το πρόβλημα μπορεί να είναι προσωρινό ή και όχι. Μπορεί το σφάλμα να οφείλεται στο ότι ο server (διακομιστής) δεν λειτουργεί την συγκεκριμένη στιγμή, στο ότι δεν υπάρχει το domain του email ή στο ότι δεν έχει γραφτεί σωστά το email του παραλήπτη.
Θεωρούμε ότι το πρόβλημα στο επόμενο newsletter σας μπορεί να έχει διορθωθεί οπότε δεν αφαιρούμε την διεύθυνση του παραλήπτη από την λίστα σας.
General bounce (soft bounce)
Στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν μπορούμε να εντοπίσουμε τον ακριβή λόγο για τον οποίο δεν πραγματοποιήθηκε η παράδοση. Μπορεί να οφείλεται σε κάτι πολύ γενικό ή σε σφάλμα που δεν μπορεί να προσδιοριστεί με μια μόνο εξήγηση.
Hard bounce
Το newsletter σας δεν μπορεί να παραδοθεί σε αυτή την διεύθυνση email. Είτε το email είναι λάθος, ή απλά δεν υπάρχει. Αφαιρούμε αυτή την διεύθυνση από τις μελλοντικές σας αποστολές και την προσθέτουμε στην λίστα με τα email που έχουν κατασταλλεί.
Mailbox full (soft bounce)
Ο διακομιστής δεν μπορεί να παραδώσει το newsletter σας γιατί ο χώρος εισερχομένων του παραλήπτη έχει γεμίσει. Είτε ο συνδρομητής έχει αμελήσει να διαγράψει τα επιπλέον email είτε απλά έχει εγκαταλείψει αυτό το email.
Αρχικά δεν αφαιρούμε αυτό το email από την λίστα σας, αν όμως το πρόβλημα συνεχιστεί τότε μεταφέρουμε το email αυτό μαζί με τα υπόλοιπα email που έχουν αφαιρεθεί.
Mail block — γενικό
Ο διακομιστής εισερχομένων του παραλήπτη μπλοκάρει όλα τα εισερχόμενα emails από τον server μας, κάτι που μπορεί να οφείλεται στο λεγόμενο blacklisting (μαύρη λίστα). Το newsletter σας απορείπτεται χωρίς να γίνει καν κάποια προσπάθεια παράδοσης του.
Οι πιο συνηθισμένοι λόγοι είναι οι παρακάτω:
- Η διεύθυνση email σας είναι σε μαύρη λίστα.
- Μια από τις IP αποστολής μας είναι προσωρινά αποκλεισμένη.
- Ένα από τα domain αποστολής μας είναι προσωρινά αποκλεισμένο.
- Ο διακομιστής εισερχομένων του παραλήπτη δέχεται μόνο συγκεκριμένα επιτρεπόμενα emails.
Επικοινωνήστε μαζί μας για να δούμε μαζί τι μπορεί να φταίει.
Mail block — Γνωστός spammer
Ο διακομιστής εισερχομένων έχει μπλοκάρει το email σας λόγο κακής φήμης. Δείτε μερικούς από τους λόγους:
- Τα email που έχετε στείλει κατά καιρούς έχουν οριστεί αρκετές φορές ως spam.
- Μια από τις IP αποστολής μας είναι προσωρινά αποκλεισμένη.
- Ένα από τα domain αποστολής μας είναι προσωρινά αποκλεισμένο.
Επικοινωνήστε μαζί μας για να δούμε μαζί τι μπορεί να φταίει.
Mail block — relay denied
Το email σας αναπήδησε εξαιτίας ενός προσωρινού σφάλματος που μπορεί να οφείλεται είτε στον παραλήπτη είτε και σε εσάς τον αποστολέα. Συνήθως προκαλείται από λάθος του χρήστη. Είτε έχει ρυθμιστεί λάθος ο διακομιστής του παραλήπτη, είτε το email του αποστολέα δεν είναι πιστοποιημένο.
Αν και κανονικά αυτό το σφάλμα θα προκαλούσε την αφαίρεση του email παραλήπτη από την λίστα σας, λόγο του ότι μπορεί απλά να οφείλεται σε ανθρώπινο σφάλμα διατηρούμε την διεύθυνση email στην λίστα σας με την ελπίδα ότι θα διορθωθεί το σφάλμα στην επόμενη αποστολή σας.
Mail block — εντοπίστηκε spam (ανεπιθύμητο email) (soft bounce)
Ο διακομιστής εισερχομένων του παραλήπτη μπλόκαρε το email σας καθώς το περιεχόμενο του θυμίζει spam. Αυτό συνήθως προκαλείται από κάτι που περιέχει το email σας αλλά μπορεί και να οφείλεται στην κακή φήμη του domain ή του brand name που χρησιμοποιείτε.
Message too large (Το μήνυμα είναι πολύ μεγάλο)
Το μέγεθος του email σας, περιλαμβάνοντας τις κεφαλίδες, το κείμενο και τις φωτογραφίες, είναι μεγαλύτερο από το επιτρεπτό μέγεθος του παραλήπτη. Το επιστρεφόμενο μήνυμα δεν περιέχει λεπτομέρειες σχετικά με το επιτρεπόμενο μέγεθος αλλά σας προτείνουμε τα email σας να μην ξεπερνούν τα 500Kb.
Transient bounce (Παροδική μεταπήδηση)
Ο διακομιστής του παραλήπτη δεν μπορεί να παραδώσει το email σας, αλλά κάνουμε μερικές ακόμα προσπάθειες για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα.