Ως Conversion Rate (ποσοστό μετατροπών) ορίζεται το ποσοστό των επισκεπτών μιας ιστοσελίδας που εκτελούν κάποια ή κάποιες επιθυμητές ενέργειες όπως για παράδειγμα την αγορά ενός προϊόντος, την συμπλήρωση μιας φόρμας, την εγγραφή τους στο newsletter της επιχείρησης κ.α. Μια καλή ιστοσελίδα με μηδενικό ποσοστό μετατροπών ουσιαστικά δεν προσφέρει κάτι σε μια επιχείρηση μιας και ο στόχος του κέρδους δεν πραγματοποιείται. Μπορούν όμως να γίνουν ορισμένες παρεμβάσεις στο υπάρχον website ώστε να αλλάξει αυτή η εικόνα προσφέροντας στην επιχείρηση το επιθυμητό ποσοστό κέρδους.

Στατιστικά στοιχεία ιστοσελίδας – Google analytics

Αρχικά θα πρέπει να εντοπίσουμε το πρόβλημα ώστε να λάβουμε τα κατάλληλα μέτρα για την επίλυσή του. Η σωστή χρήση και ερμηνεία των δεδομένων του συστήματος στατιστικών της Google (Google Analytics) μπορεί να μας δώσει μια πλήρη εικόνα της τωρινής κατάστασης μιας ιστοσελίδας. Γνωρίζοντας τα προβλήματα που υπάρχουν μπορούμε να στραφούμε σε συγκεκριμένες τεχνικές διόρθωσής τους αυξάνοντας τις μετατροπές που γίνονται μέσω της ιστοσελίδας.

Landing page optimization – Βελτιστοποίηση σελίδας

Ως landing page ορίζεται η κάθε σελίδα ενός website στην οποία καταλήγει ένας χρήστης είτε πατώντας μια διαφήμιση, είτε μέσω ενός συνδέσμου στα social media ή στις μηχανές αναζήτησης. Προχωρώντας σε μικρές αλλαγές στις landing pages μπορούμε να δούμε σημαντική αύξηση στο ποσοστό χρηστών που προχωρά σε κάποια μετατροπή. Μια διαφορετική φωτογραφία, ένα κουμπί με άλλο χρώμα, η χρήση διαφορετικού κειμένου κ.α. μπορούν να κάνουν την διαφορά που χρειαζόμαστε και να προσφέρουν στην επιχείρηση την αύξηση κέρδους στην οποία στοχεύει.

A/B & Multivariable Testing

Πως όμως θα ξέρουμε ποια αλλαγή έφερε τα καλύτερα αποτελέσματα ή ποιος συνδυασμός αλλαγών είναι ο πιο αποδοτικός; Σε αυτό έρχονται να μας βοηθήσουν οι τεχνικές A/B και multivariable testing μέσω των οποίων μπορούμε να έχουμε μια αναλυτική εικόνα των μετατροπών με βάση τις αλλαγές που κάναμε. Ουσιαστικά δημιουργούμε μια σειρά “πειραμάτων” τα οποία περιλαμβάνουν συνδυασμούς αλλαγών προσπαθώντας να καταλήξουμε σε αυτό που θα μας φέρει τις περισσότερες μετατροπές. Διαβάστε περισσότερα για το A/B & multivariable testing.