Σύμφωνα με τον απολογισμό της Adobe για το πρώτο τρίμηνο του 2014, όσα αφορά στην χρήση των Social Media, φαίνεται ότι αυξάνεται συνεχώς η προτίμηση των χρηστών για posts με video σε αντίθεση με αυτά που περιέχουν μόνο κείμενο. Επίσης βλέπουμε ότι την Παρασκευή γίνονται οι περισσότερες social αλληλεπιδράσεις, ενώ την Κυριακή η πιθανότητα να δείτε νέο σχόλιο στο post σας μειώνεται. Ας δούμε πιο συγκεκριμένα τα βασικότερα στοιχεία της έκθεσης την οποία μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ. Το δείγμα που χρησιμοποιήθηκε προέρχεται από στοιχεία των Adobe Social, Adobe Media Optimizer και του Adobe Analytics και αποτελείται από:
- 260 δις εμφανίσεις διαφημίσεων Facebook
- 226 δις εμφανίσεις post Facebook
- 17 δις επισκέψεις παραπομπής από Social Media
ΟΓΚΟΣ ΕΜΦΑΝΙΣΕΩΝ ΚΑΙ CLICK ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ FACEBOOK ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ
- Τα click σε διαφημίσεις στο Facebook αυξήθηκαν κατά 70% σε σύγκριση με το 2013 και κατά 48% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Αύξηση παρουσίαστηκε και στις εμφανίσεις των διαφημίσεων κάτι που σημαίνει και περισσότερο ανταγωνισμό.
- Συγκεκριμένα η αύξηση στον όγκο εμφανίσεων ήταν 40% σε σχέση με πέρυσι ενώ 41% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.
ΤΥΠΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ / POST TYPE
Ψάχνοντας νέους τρόπους να προσελκύσουν νέους χρήστες στην ιστοσελίδα τους οι διαφημιστές άρχισαν να προσθέτουν όλο και πιο συχνά συνδέσμους/links στις δημοσιεύσεις τους στα social media. Τα posts με links αλλά και αυτά που περιέχουν βίντεο άρχισαν το τελευταίο τρίμηνο να εμφανίζονται πιο συχνά.
Η αλληλεπίδραση των χρηστών με τα video posts αυξήθηκε 25% τον τελευταίο χρόνο και 58% το τελευταίο τρίμηνο.
- Οι δημοσιεύσεις με εικόνα εξακολουθούν να προκαλούν τις περισσότερες αλληλεπιδράσεις οι οποίες όμως μειώθηκαν ελαφρώς σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
- Τα posts κειμένου μειώθηκαν αρκετά σε αριθμό αλλά και αριθμό αλληλεπιδράσεων.
- Ενώ τα posts με links αυξήθηκαν σε αριθμό τον τελευταίο χρόνο κατά 77%.
Οι αλλαγές που έγιναν τελευταία στο Facebook φαίνεται πως έδωσαν μεγάλη ώθηση στον αριθμό των video που βλέπουν οι χρήστες.
- Οι αναπαραγωγές των βίντεο αυξήθηκαν κατά 785% τον τελευταίο χρόνο και 134% το τελευταίο τρίμηνο!
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΑΝΑ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Στην παραπάνω εικόνα φαίνεται η έμφαση που δίνουν οι επιχειρήσεις αλλά και οι χρήστες στην Παρασκευή μιας και τότε γίνονται οι περισσότερες εμφανίσεις αλλά και αλληλεπιδράσεις.
- Το 15.7% όλων των εμφανίσεων της εβδομάδας γίνεται την Παρασκευή.
- Την Παρασκευή γίνονται και οι περισσότερες αλληλεπιδράσεις των χρηστών (comments, likes, shares) και ακολουθεί η Τρίτη.
- Σχεδόν το 1/4 των προβολών βίντεο στο Facebook γίνεται την Παρασκευή.
ΕΣΟΔΑ ΑΝΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΑΠΟ ΤΑ SOCIAL MEDIA
Στα παραπάνω γραφήματα βλέπουμε ότι τα περισσότερα έσοδα ανά επίσκεψη προέρχονται από το Facebook το οποίο είναι και το μόνο μέχρι στιγμής που έχει σταθερή ανάπτυξη σε αυτή την κατηγορία. Το Twitter, το Pinterest και το Tumblr ενώ παρουσιάζουν αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος δεν διατηρούν αυτό τον ρυθμό σε κάθε τρίμηνο κάτι που δείχνει ότι δεν τα καταφέρνουν το ίδιο καλά σε περιόδους εκτός γιορτών, κάτι που δεν συμβαίνει με το Facebook.
- Το Facebook έφερε κατά 11% περισσότερα κέρδη ανά επίσκεψη από το 2013 και 2% αύξηση το τελευταίο τρίμηνο.
- Το Twitter αύξησε τα κέρδη των ιστοσελίδων ανά επίσκεψη κατά 5% τον τελευταίο χρόνο, μειώθηκε όμως κατά 23% σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2013.
- Το ποσό ανά επίσκεψη από το Tumblr παρουσίασε μεγάλη αύξηση (55%) σε σχέση με το 2013 αλλά μείωση 36% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.
ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΛΙΑΝΙΚΗΣ ΚΑΙ B2B
Το Facebook έχει και σε αυτή την κατηγορία τα πρωτεία ειδικά στις παραπομπές προς ιστοσελίδες λιανικής πώλησης που δεν φαίνεται να απειλείται σύντομα από κάποιο από τα ανταγωνιστικά social media websites.
- Το Facebook φέρνει το 75% της επισκεψιμότητας σε ιστοσελίδες λιανικής πώλησης με αύξηση 2% από τον περασμένο χρόνο.
- Αύξηση κατά 59% στις παραπομπές από πέρυσι, εμφανίζει και το Pinterest.
- Ο αριθμός παραπομπών σε ιστοσελίδες B2B από το Linkedin έπεσε κατά 27%.
- Ενώ οι παραπομπές από το Facebook προς B2B sites αυξήθηκαν κατά 34% μέσα σε ένα έτος.
Διαβάστε ολόκληρη την έκθεση της Adobe για τα Social Media Μπορείτε επίσης να δείτε και μια αντίστοιχη έκθεση της Adobe για το τελευταίο τρίμηνο του 2013.