Ίσως το πιο κοινό πρόβλημα όσων θέλουν να ξεκινήσουν την οργάνωση και αποστολή newsletters είναι το ίδιο το περιεχόμενο των email που πρόκειται να στείλουν. Εάν αυτό συμβαίνει και σε εσένα, τότε ίσως αυτό το άρθρο να βοηθήσει. Θα μιλήσουμε για 3 διαφορετικούς τύπους email, που μπορείς να χρησιμοποιείς ξανά και ξανά χωρίς να προκαλέσεις αρνητικά συναισθήματα στους παραλήπτες σου. Για την ακρίβεια, εάν απλά χρησιμοποιείς περιστροφικά αυτούς τους τρεις τύπους, η επιχείρησή σου δεν θα χρειαστεί κάτι άλλο για να αναπτυχθεί!
Αυτοί λοιπόν είναι οι 3 τύποι email που δε θα βαρεθούν ποτέ οι συνδρομητές του newsletter σου!
#1 – Ένα Q&A (Ερωτήσεις – Απαντήσεις)
Σίγουρα θα λαμβάνεις συνεχώς ερωτήσεις για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, είτε τηλεφωνικά, είτε ηλεκτρονικά (email, social media κτλ). Το μόνο λοιπόν που έχεις να κάνεις είναι να συγκεντρώσεις αυτές τις ερωτήσεις, να γράψεις τις ανάλογες απαντήσεις (σε γλώσσα που θα καταλάβουν οι παραλήπτες του email σου) και απλά να τις συμπεριλάβεις στα επόμενα newsletter της επιχείρησής σου. Όχι όλες μαζί όμως αλλά τμηματικά, έτσι ώστε να έχεις διαθέσιμο περιεχόμενο για πολλά μελλοντικά email.
Εάν ακόμα δεν έχεις πελάτες που να σου στέλνουν τις ερωτήσεις τους, τότε μπορείς να μπεις σε φόρουμ ή group που να έχουν σχέση με το θέμα σου, και να πάρεις από εκεί κάποιες ιδέες. Στη συνέχεια, απάντησε σε αυτές τις ερωτήσεις μέσω ενός email και παρότρυνε τους παραλήπτες να σου στείλουν και δικές τους ερωτήσεις.
Το ίδιο μπορείς να κάνεις με στα social προφίλ σου. Ρώτησε το κοινό σου τι απορίες μπορεί να έχει σχετικά με την επιχείρησή σου. Ποιές δυσκολίες αντιμετωπίζει και τι θα ήθελε να μάθει;
Όσο απαντάς ερωτήσεις σχετικές με την επιχείρησή σου (απαντήσεις τις οποίες θέλει να μάθει το κοινό σου), τότε η λίστα σου δεν θα βαρεθεί ποτέ να διαβάζει το newsletter σου.
#2 – Μια προσωπική ιστορία (με ένα ηθικό δίδαγμα)
Αυτός είναι ένας καλός τρόπος να σε μάθει καλύτερα το κοινό σου και να συνδεθείς μαζί του, αυξάνοντας ταυτόχρονα το αίσθημα εμπιστοσύνης προς το πρόσωπό σου άρα και την επιχείρησή σου.
Πες τους μια προσωπική ιστορία. Βάλε συναίσθημα και βεβαιώσου ότι το κείμενό σου έχει ενέργεια. Δώσε ένα ηθικό δίδαγμα μέσα από την ιστορία αυτή, που να σχετίζεται με το θέμα της επιχείρησής σου.
Για παράδειγμα, εάν η ιστοσελίδα σου αφορά την αγοραπωλησία μετοχών, τότε μπορείς να στείλεις ένα email, στο οποίο να δηιγηθεις μια περίοδο της ζωής σου που έχασες αρκετά χρήματα μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα. Μετά, περιέγραψε τα λάθη που έκανες και σε έφεραν σε αυτή τη κατάσταση, ώστε να μετατρέψεις την ιστορία σε μάθημα. Τέλος μοιράσου με τους αναγνώστες σου τον τρόπο με τον οποίο ανέτρεψες αυτή την κατάσταση και πως έφτασες στο σημείο που είσαι σήμερα.
Εάν ποτέ έχεις πρόβλημα να σκεφτείς νέα θέματα, απλά πάρε ένα χαρτί και ξεκίνα να γράφεις σχετικές ιστορίες που μπορεί να σου είχαν συμβεί στο παρελθόν.
Ο συγκεκριμένος τύπος newsletter είναι σίγουρα ο πιο δύσκολος από τους 3 που σας προτείνω σε αυτό το άρθρο αλλά η σύνδεση που θα σου φέρει με το κοινό σου θα φέρει και τα ανάλογα αποτελέσματα.
Παραλλαγές: Στιγμές από την καθημερινότητά σου. Πως είναι μια μέρα σου στη δουλειά;
#3 – Ένα “Πως να…”
Αυτός είναι ίσως ο πιο δημοφιλής τύπος όχι μόνο newsletter αλλά και άρθρου, βίντεο κτλ. Ουσιαστικά, δείχνεις στους χρήστες, πως να κάνουν κάτι και τους βοηθάς άμεσα σε κάποιο τους πρόβλημα.
Εάν έχεις τη λίστα σου για κάποιο καιρό, τότε ίσως να έχεις φτάσει στο σημείο να έχεις μιλήσει σχεδόν για τα πάντα που σχετίζονται με τον τομέα της επιχείρησής σου. Τότε, προσπάθησε να στείλεις ένα “Πως να…” email που να δείχνεις κάτι σχετικό αλλά όχι απαραίτητα άμεσα συνδεδεμένο με την επιχείρησή σου.
Για παράδειγμα, εάν έχεις μια ιστοσελίδα για το μάρκετινγκ, αντί να γράψεις ακόμα ένα άρθρο για το πως να τραβήξεις περισσότερο κοινό, γιατί δε γράφεις ένα άρθρο με το πως να μενεις συγκεντρωμένος δουλεύοντας από το σπίτι; Ή με το πως να ξεπεράσεις την πρώτη αποτυχία της ιστοσελίδας σου;
Αν σκεφτείς λίγο έξω από τα συνηθισμένα, τότε τα θέματα για τα “Πως να…” email είναι ουσιαστικά αμέτρητα.
Και εδώ μπορείς να πάρεις ιδέες από ερωτήσεις του κοινού σου αλλά και από συζητήσεις στα social media και σε σχετικά forum και reddit.
Αυτοί είναι τρεις τύποι email που μπορείς να χρησιμοποιείς συνέχεια, χωρίς φόβο! Ποτέ δεν κουράζουν γιατί το περιεχόμενό τους είναι πάντα διαφορετικό. Το μόνο που μένει ίδιο είναι η βάση! Άμα λοιπόν ποτέ ξεμείνεις από ιδέες τότε ένα από τα παραπάνω θέματα θα είναι σίγουρα η λύση που ψάχνεις!